poyo blogger

Catatan poyo seorang blogger yang kacak macam yearon yeaziz.

Merry Christmas 25 December 2014

Merry Christmas 25 December 2014
Ho! Ho! Ho! Kata 1Malaysia

[Genius] Bagaimana Remaja 17 tahun Ini Buat Untung 72 Juta USD Main Saham Waktu Rehat Di Sekolah?

Kata orang tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia kita tak nampak. Bagaimana seorang remaja 17 tahun boleh buat untung sehingga 72 juta usd bermain saham pada waktu rehat di sekolah? Sekali baca seperti tak percaya, tapi begitulah kisahnya dengan Mohammed Islam, seorang remaja berasal
dari Queens, New York.


Menurut New York Magazine, remaja ini berkecimpung dalam pelaburan saham seawal usia 9 tahun. Beliau meluangkan kebanyakan masa rehatnya di sekolah Stuyvesant High School melabur dalam saham berkaitan oil and gold futures, small to mid cap equities.



Digelar jutawan termuda dan pemurah di kalangan rakan-rakannya, dia mengakui sering menghabiskan masa bersama rakan sekolahnya menikmati hidangan mewah di restoran dan hotel bertaraf lima bintang.



Pada usia 17 tahun mengumpul 72 juta untung dalam pasaran saham, Mohammed Islam sering mengambil gambar bersama perempuan cantik dan dimuat naik ke laman instagramnya. Selain itu, beliau juga pernah memberikan talk di TED.

Bermula sejak umur 9 tahun, Mohammed Islam mengaku pernah "lumpuh" disebabkan kerugian pertamanya dalam pasaran saham.

Namun berkat kesabaran dan belajar dari kesilapan lalu, di samping mendapat inspirasi daripada idolanya Paul Tudor Jones seorang billionaire saham di USA, akhirnya Mohammed Islam berjaya mencapai tahap kejayaan beliau pada hari ini dalam bidang pelaburan saham.


Sumber:
1 Komentar untuk "[Genius] Bagaimana Remaja 17 tahun Ini Buat Untung 72 Juta USD Main Saham Waktu Rehat Di Sekolah?"

 
Copyright © 2014 poyo blogger - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info